Monday, November 9, 2009

10 idea untuk memulakan perniagaan

ini adalah idea-idea untuk memulakan perniagaan internet anda. Mungkin idea ini boleh ditiru dan cuba ubah atau tambahbaik dengan idea anda sendiri. yang penting anda cuba buat dan buat sekarang, kerana kerja bertangguh tak akan menjadi dan kita takakan tahu atau belajara jika kita tak buat langsung. perhatikan dan tengok idea ini. jangan takut untuk klik.

1.Tips dan teknik mengambil gambar. Pemilik laman web ini adalah seorang juru gambar professional.

2.cara dan tips bagaimana untuk mendapatkan modal bagi memulakan perniagaan internet anda

3.Menjual sabun mandi buatan sendiri. Dengan menggunakan adunan bahan-bahan semula jadi dan bahan asing, anda juga boleh mencipta sabun sendiri.

4.Menjual produk-produk lilin beraroma. Trend kini adalah aomaterapi- menggunakan lilin untuk menghasilkan aroma yang indah.

5.Perkhidmatan membuat hamper (gift basket). Boleh juga diimplementasikan di Malaysia untuk menyediakan bahan perhiasan hantaran kahwin mungkin?

6.Perkhidmatan badut untuk jamuan atau pertunjukan. Bagi mereka yang berminat untuk memberi hiburan terutama kepada kanak-kanak.

7.Menjual kursus online cara bermain piano. Sistem yang diciptakan menjana pendapatan di Internet bagi peminat piano ini.

8.Menjual sistem cara bermain gitar dengan mudah. Sistem sebegini boleh diimplementasikan pada peralatan muzik yang lain.

9.Menawarkan perkhidmatan menulis dan menyunting (freelance writer & editor). Sekiranya anda seorang penulis atau penyunting full time, perniagaan internet secara freelance mungkin adalah untuk anda.

10.Menawarkan Perkhidmatan melukis karikatur & kartun. Bagi pakar melukis- di Malaysia ramai insan-insan yang hebat dalam bidang kreatif sebegini.


No comments:

Post a Comment